آسیا برج

تولید کننده انواع بالابرهای صنعتی و آسانسور هیدرولیکی

آسیا برج

تولید کننده انواع بالابرهای صنعتی و آسانسور هیدرولیکی

شرکت آسیابرج در اواخر سال 1395 بزرگترین بالابر متحرک آکاردئونی (scissor lift) در ایران را تولید و روانه بازار نمود. این شرکت توانسته به پشتوانه نیروی انسانی متخصص و تجهیزات پیشرفته، انواع بالابرهای خاص را در پاسخ به نیازمندیهای صنعتی و کاربردهای خاص طراحی و تولید نماید و گام بلندی را در صنعت کشور بردارد و همچنین محصولات خود را به کشورهای دیگر اعم از امارات متحد عربی، کویت، عراق، ازبکستان، آذربایجان، افغانستان و ... صادر نماید. شرکت آسیابرج در سال 1391 در راستای رفع نیاز کشور تولیدات مخصوص به تجهیزات انبارداری که شامل استاکر برقی، استاکر دستی، پالت تراک، جک پالت و ... را آغاز نمود و توانست با ارائه بالاترین کیفیت و نیز رضایتمندی مشتری سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد.

طبقه بندی موضوعی

استاندارد اجزاء و قطعات بالابر

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۰ ب.ظ

در ساخت یک بالابر هیدرولیکی از قطعات و ترکیبات مختلفی استفاده می گردد که کیفیت این اجزاء در کیفیت ساخت کلی دستگاه تأثیر مستقیم دارد. بالابر هیدرولیکی بطور کلی به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می شود ولی جدا از بدنه و شاسی اصلی، سایر قطعات بکار رفته در هر دو دستگاه بسیار مشابه یکدیگر هستند.

بالابر هیدرولیکی ثابت به دستگاهی گفته می شود که در قسمتی از ساختمان بطور ثابت نصب شده و با مکانیزم هیدرولیکی و توسط نیروی هیدرولیک افراد یا اجسام را در ارتفاع جابجا می کند که این جابجایی معمولاً در طبقات رخ می دهد. این نوع دستگاه عموماً دارای قدرت فراوانی بوده و ظرفیت حمل بالایی دارد و بسته به نوع استفاده، ابعاد و اندازه های کوچک یا بزرگ دارد. می توان گفت در ساختمان های مسکونی و مراکز خرید جهت جابجایی افراد کاربرد داشته و در صنعت برای بار و ماشین آلات و اجسام بکار می رود. البته حالت های خاص دیگری نیز وجود دارد. مثلاً این وسیله در یک گاراژ تعمیرات ماشین برای بالا بردن خودروها و وسایل نقلیه استفاده می شود و در انبار پارچه برای جابجایی پارچه ها در طبقات و در یک آپارتمان مسکونی بعنوان آسانسور کاربرد دارد.

یک بالابر هیدرولیکی ثابت از اجزایی چون سازه، بدنه، کابین، متعلقات کابین، کلید های فرمان، قرقره، سرجک، جک هیدرولیکی، سیم بکسل، زنجیر، شلنگ و رابط، مخزن روغن، تابلوی فرمان، موتور الکتریکی، شیر برقی، اتصالات، پمپ و پیچ و مهره ساخته می شود که هر کدام از لحاظ ساخت نیازمند کسب تأییدیه های لازم می باشند.

بالابر هیدرولیکی متحرک نیز به وسیله ای گفته می شود که مانند یک وسیله نقلیه مجهز به چرخ های متحرک بوده و قابلیت حرکت در سطح زمین را داراست و با استفاده از نیروی هیدرولیک برای جابجایی افراد در جاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به متحرک بودن این وسیله می بایست قبل از استفاده آن را در مکان مورد نظر بطور کامل مستقر نمود. بالابر متحرک دارای انواع مختلفی است که هر یک در شرایط خاصی کاربرد دارد ولی به لحاظ ساختار همگی از اجزاء و قطعات مشابهی ساخته شده اند. از متشکلات این دستگاه می توان به شاسی، بدنه، چرخ، باتری، تابلوی فرمان، کلیدهای فرمان، سیستم هیدرولیک شامل مخزن روغن، شیر برقی، پمپ، رابط و شلنگ، موتور الکتریکی یا موتور دیزل، زنجیر و پیچ و مهره اشاره نمود.

تمام قطعات ذکر شده در همه بالابرهای هیدرولیکی عمدتاً از استاندارد خاصی برخوردار بوده و توسط مراکز مربوطه مورد تأیید و یا عدم تأیید قرار می گیرند. شرکت تولیدی صنعتی آسیا برج برای همه قطعات مصرفی خود دارای گواهینامه و استانداردهای مربوط از مراکز و آزمایشگاه های وزارت صمت می باشد. بعنوان مثال سیم بکسل مورد استفاده در بالابر توسط بنیاد علمی پژوهشی رازی تحت استاندارد iso3108 مورد تست و بررسی قرار گرفته و مقاومت تا نیروی 25.35KN را از خود نشان داده است که جهت کاربرد در ساخت انواع بالابر کاملاً مورد تأیید می باشد. همینطور زنجیر مورد استفاده در بالابر مقاومت تا نیروی 41.5KN را ثبت کرده و دارای استاندارد لازم جهت ساخت بالابر را کاملاً دارا می باشد. در زیر نمونه های انجام شده قابل رؤیت است :

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی